Powrót do aktualności

Kampania „Wszystkie smaki i kolory papryki” 2018

Zrzeszenie Producentów Papryki RP jest pomysłodawcą i organizatorem pierwszej w Polsce kampanii promującej paprykę z południa Mazowsza. Kampania została zrealizowana w 2018 roku, a jej celem było budowanie wśród konsumentów świadomości, że w Polsce produkowane są różne smaki i kolory papryki o wielu walorach smakowych i zdrowotnych. Kampania została zorganizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

W ramach kampanii Zrzeszenie Producentów Papryki RP zrealizowało szereg działań promujących i edukacyjnych. Co zrobiliśmy?

  1. Zorganizowaliśmy konferencję prasową dla mediów ogólnopolskich, która odbyła się 25 września 2018 roku w Warszawie, w studio kulinarnym CookUp. W spotkaniu wzięli udział dziennikarze, eksperci: kucharz i dietetyk, przedstawiciele ZPPRP, przedstawiciele gmin zagłębia paprykowego oraz panie z lokalnych stowarzyszeń.







  2. Wzięliśmy udział w spotkaniu dostawców i kupców owoców, warzyw i kwiatów „Fresh Market 2018”, Targach „Sady i Ogrody 2018” oraz „Wielkiej Warszawskiej 2018” na Torze Wyścigów Konnych Służewiec. Podczas wszystkich wydarzeń prezentowaliśmy stoisko promujące kampanię z mini targiem warzywnym oraz poczęstunkiem przygotowanym przez Lokalne Stowarzyszenia. Rozdaliśmy łącznie blisko 1 000 kg warzyw, 5 000 ulotek. We wszystkich wydarzeniach wzięło udział łącznie około 12 000 osób.







  3. Nagraliśmy 15-sekundowy spot telewizyjny i zrealizowaliśmy pierwszą kampanię reklamową w telewizji:



  4. Informacje o kampanii i polskiej papryce pojawiły się na ogólnopolskich portalach internetowych, takich jak Kuchnia WP, Mamo to ja, czy sieć portali lokalnych Nasze Miasto. Do spożywania naszej papryki zachęcały także znane blogerki kulinarne – Zielenina i ChilliBite, które przygotowały autorskie przepisy na dania z papryką w roli głównej.
  5. W październiku 2018 roku, na ulicach Warszawy zawisły 4 billboardy promujące kampanię „Wszystkie smaki i kolory papryki”.







  6. Przeprowadziliśmy akcje edukacyjne w szkołach gastronomicznych w Warszawie, Radomiu, Krakowie i Poznaniu. Podczas akcji zorganizowaliśmy stoiska informacyjne, gdzie rozdawaliśmy ulotki, gadżety szkolne i częstowaliśmy papryką.



  7. Nawiązaliśmy wyjątkową współpracę z dwiema warszawskimi restauracjami: Słoik i Si, w których odbył się tydzień dań z papryki. Do regularnego menu została przygotowana specjalna „paprykowa wkładka” z daniami paprykowymi, które przygotowali szefowie kuchni restauracji. Dodatkowo otrzymywali ulotki na temat kampanii.







  8. Przebudowaliśmy naszą stronę internetową i przetłumaczyliśmy wybrane informacje na język angielski, niemiecki i rosyjski.
  9. Przeprowadziliśmy badanie konsumenckie na temat wiedzy Polaków o papryce.
  10. Przygotowaliśmy materiały promocyjne kampanię: ulotki, broszurę z przepisami kulinarnymi, plakaty, roll-upy, ściankę prasową.





Kilka faktów na temat papryki

  • W Polsce produkuje się ok. 500 odmian papryki.
  • Pierwsze uprawy papryki w Polsce rozpoczął Antoni Kwietniewski ponad 30 lat temu na terenie gminy Przytyk, na południu Mazowsza.
  • Szacuje się, że obecnie z regionu obejmującego m.in. gminy Przytyk, Potworów, Klwów, Radzanów i Stara Błotnica pochodzi 90% krajowej produkcji tego warzywa.
  • „Zagłębie paprykowe” charakteryzuje wyjątkowy mikroklimat, idealny dla uprawy warzyw ciepłolubnych. Wyróżniają go wyższe, w stosunku do sąsiednich obszarów, temperatury.
  • 1 papryka ma w sobie tyle samo witaminy C, ile znajduje się w 16 cytrynach.
  • Witamina C zawarta w papryce nie ulega rozkładowi w trakcie gotowania, pieczenia, czy suszenia.
  • Kapsaicyna, jeden z podstawowych składników ostrej papryki, zapobiega rozwojowi komórek tłuszczowych i może pomagać w walce z nadwagą.
  • Ostra papryka, występuje w dziesiątkach odmian, zróżnicowanych pod względem ostrości mierzonej na skali Scoville’a.
  • Szacuje się, że w regionie radomskim przybliżona wielkość zbioru papryki rocznie waha się w granicach 100 tys. ton rocznie w około 3 500 gospodarstwach, w ponad 60 tys. tuneli foliowychna obszarze 1 500 ha.
  • Polski sezon paprykowy rozpoczyna się w czerwcu i trwa do listopada.
  • Papryka może być spożywana na surowo, gotowana i w formie pieczonej, dobrze sprawdza się także w postaci grillowanej.
PARTNERZY Zobacz więcej